W czasie epidemii koronawirusa, kiedy mamy ograniczone możliwości spotkań osobistych, coraz więcej spotkań przenosi się do sieci. Warto wiedzieć, że istnieje wiele dobrych i – co ważne – ogólnodostępnych narzędzi, które umożliwią wygodną organizację wirtualnych spotkań i podtrzymanie codziennych relacji.
W dobie powszechnego i szybkiego internetu, praca zdalna i komunikacja on-line jest bardzo łatwa i wygodna. Dzięki rozwojowi technologii w kilkanaście minut możemy ukończyć proces instalowania aplikacji, zakładania konta i zapraszania kontaktów, z którymi chcemy tworzyć na przykład wideokonferencje. Nie jest znana data powrotu do organizacji dużych spotkań, dlatego zamiast czekać na koniec epidemii, lepiej „zaprzyjaźnić” się z komunikacją digital.
Do czego mogą przydać się narzędzia do komunikacji online?
- wirtualne odprawy, spotkania zespołów medycznych
- możliwość prowadzenia webinarów oraz uczestniczenia w nich
- udział w streamingu na żywo kongresów naukowych
- prowadzenie wykładów i prezentacji online (np. dla studentów)
- porady medyczne na odległość (telemedycyna)
Aplikacje do wideokonferencji i webinarów odnotowały ogromny wzrost popularności. Dwie najpopularniejsze i najczęściej używane to ZOOM oraz Google Hangouts.
W odpowiedzi na zgłaszane przez środowisko medyczne potrzeby, uruchomiliśmy specjalną platformę wsparcia technicznego - "Bądź On-Line"
Nasi konsultanci są dostępni w godzinach od 10:00 do 18:00 od poniedziałku do piątku:
Pod numerem: |
Pod adresem: |
Zapraszamy do pobrania prezentacji, w których krok po kroku przedstawiamy jak zainstalować i korzystać z aplikacji do wideoczatów.
Google Hangouts
Bezpłatny program Google, którą można pobrać na komputer PC/Mac oraz na telefon. Hangouts daje możliwość tworzenia pokoi, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by w ten sposób podzielić zadania zespołu. Narzędzie daje możliwość planowania konferencji, wysyłania plików oraz synchronizuje się z innymi usługami od Google np. z Google Docs, czyli dostępnymi dla każdego, darmowymi edytorami tekstu czy arkuszami kalkulacyjnymi. Oprócz wideokonferencji jest możliwość korzystania z czatu (pole tekstowe z prawej strony), prowadzący spotkanie może przedstawić prezentację, wyciszyć mikrofony pozostałych użytkowników oraz nagrać całe spotkanie. Aby móc korzystać z Google Hangouts, należy mieć konto Google mail.
Zoom
Oprogramowanie, które bardzo duży nacisk kładzie na jakość połączenia wideo.
Właściwości zoom są bardzo zbliżone do wyżej opisanego Google Hangouts, więc wybór zależy od preferencji użytkownika. Istnieje możliwość zarządzania użytkownikami konferencji (np. przenosić ich z jednej do drugiej grupy roboczej) i ich prawami w trakcie konferencji np. poprzez wyciszenie mikrofonów, prowadzący spotkanie może też zacząć je nagrywać, udostępnić pulpit oraz daje możliwość przejścia na komunikację tekstową – w razie, gdyby łącza były przeciążone. Zooma można pobrać zarówno na komputer pracujący pod kontrolą Windowsa, jak i na smartfony z Androidem oraz Apple iOS.